طراحی و شبیه سازی تهویه تونل، تهویه صنعتی و پارکینگ

سیمولیشن جریان هوا(CFD)، شبیه سازی آتش سوزی و دود با پایروسیم، فروش جت فن

طراحی و شبیه سازی تهویه تونل، تهویه صنعتی و پارکینگ

سیمولیشن جریان هوا(CFD)، شبیه سازی آتش سوزی و دود با پایروسیم، فروش جت فن

طراحی و شبیه سازی تهویه تونل، تهویه صنعتی و پارکینگ

طراحی تهویه تونل جاده ای با جت فن
طراحی و سیمولیشن تهویه تونل راه آهن
شبیه سازی تهویه تونل جاده ای و ریلی
شبیه سازی آتش سوزی و حریق در پارکینگ
طراحی تهویه پارکینگ با استفاده از جت فن
طراحی تهویه صنعتی و تهویه موضعی
فروش جت فن تونل و جت فن پارکینگ
شبیه سازی حریق و آتش با PyroSim
سیمولیشن و مدلسازی حرکت دود
مشاوره در زمینه انتخاب Jet fan
شبیه سازی جریان هوا CFD
طراحی تهویه زیرگذر

شماره تماس(قربانعلی بیک) : 09124780268
شماره تماس شرکت آراکو : 02166561974 - 02166129745

Tunnel ventilation design
Car park ventilation design
FDS and PyroSim simulations
HVAC CFD Simulation
Jet fan and Exhaust fan
00989124780268

  • ۲
  • ۰

سرمایش دیتاسنتر و ماینینگ فارم

ماینرها و سرورهای قدرتمند، معمولا مصرف برق بالایی دارند. بخش قابل توجهی از این برق مصرفی به گرما تبدیل می شود که اگر نتوانیم این حرارت را دفع کنیم، ماینر یا سرور آسیب میبیند و یا راندمان اش کاهش می یابد. در این مقاله می خواهیم درباره تاثیر شبیه سازی حرارت و جریان هوا بر بهینه سازی یک فارم رمز ارز یا اتاق سرور توضیح دهیم.

شبیه سازی تهویه و حرارت در دیتا سنتر و اتاق سرور

سیمولیشن تهویه هوا و ترمودینامیک به چه معنی است؟

مکانیک شاره‌ها یا مکانیک سیالات(Fluid mechanics)یکی از شاخه‌های وسیع در مکانیک محیط‌ های پیوسته است. مکانیک سیالات هم با همان اصول مربوط به مکانیک جامدات آغاز می‌شود. ولی موردی که این دو را از هم متمایز می‌سازد، این است که سیال بر خلاف جامد قادر به تحمل تنش برشی نیست و در نتیجه تنش برشی در سیالات با توجه به قانون نیوتن، به سرعت تبدیل می شود. با دانستن این مسئله، معادله‌ هایی برای تحلیل حرکت سیالات طرح‌ ریزی شده است. این معادلات به احترام ناویه و استوکس دو ریاضی‌ دان بریتانیایی و فرانسوی به نام معادلات ناویه-استوکس نامیده می‌شوند. تحلیل سیالات و انتقال حرارت یا CFD-Computational Fluid Dynamics، در حقیقت حل معادله ناویر استوکس برای حجم های کوچک داخل مدل سه بعدی اصلی می باشد. در این روش کل حجم مورد نظر ابتدا به حجم های بسیار کوچکی در عملیات مش بندی تقسیم می شود و پس از اعمال شرایط مرزی، معادلات مذکور برای کلیه المان ها حل خواهد گشت.

شبیه سازی های سیالاتی یا CFD از لحاظ روال کلی، مشابه تحلیل های استاتیکی و دینامیکی FEM و FEA هستند. در هر دو روش برای حل مساله، از المان های بسیار کوچکتری نسبت به مدل اصلی استفاده می شود.

سیمولیشن انتقال حرارت ماینر بیتکوین و اتاق سرور

Data center and mining farm thermal simulation

امروزه با بالا رفتن سرعت پردازش رایانه ها، تحلیل و سیمولیشن CFD تهویه، گزینه مناسبی برای بررسی وضعیت حرارت، دما و خنک سازی فضاهای سر بسته مانند دیتا سنتر، اتاق سرور و دستگاههای ماینر ارز دیجیتال(بیت کوین، اتریوم و سایر کوین ها) است.

اهمیت عملکرد مناسب تهویه در Data center و ،Mining farm بدلیل حساسیت و قیمت بسیار زیاد سرور و تجهیزات ماینینگ و در عین حال حرارت بالای تولید شده توسط آنها، در زمان پردازش است. به همین دلیل در شرایطی که سیستم تهویه دیتا سنتر و یا اتاق ماینینگ مناسب نباشد، به مرور زمان دما افزایش می یابد. این افزایش دما می تواند موجب خرابی، سوختن و خاموش شدن ماینر یا سرور شده و در عین حال کارایی آن ها را کاهش دهد.

شبیه سازی ماینینگ فارم بیت کوین

روش محاسبات حرارتی و تهویه ماینر رمز ارز و سرور

مراحل انجام تحلیل انتقال حرارت در دیتا سنتر و ماینینگ فارم بدینصورت است که ابتدا یک مدل سه بعدی از محل دیتا سنتر یا محل سوله ماینینگ تهیه می کنیم. سپس با توجه به نوع سرور ها یا  دستگاههای ماینر و مشخصاتشان، بار حرارتی سیستم مشخص می شود.

پس از این مرحله ظرفیت سیستم تهویه طراحی شده و نقاط ورود جریان هوا به محوطه، به صورت مجازی در نرم افزار تعریف می گردد. در ادامه و پس از مشخص کردن شرایط مرزی، عملیات مش بندی آغاز می شود. پیش از اجرای مش بندی، مناطقی که دارای اهمیت بیشتری هستند به عنوان نقاط حساس شناسایی می شود و مش بندی این مناطق ریز تر از سایر مناطق در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال، دریچه های ورودی هوا و قفسه های سرور که حرارت بالایی تولید می کنند دارای مش بندی کوچکتری خواهند بود.

با پایان مش بندی مدل، شبیه سازی و سیمولیشن تهویه آغاز می شود. پس از اتمام سیمولیشن، نتایج شبیه سازی قابل بررسی است.

با استفاده از نتایج شبیه سازی انتقال حرارت و سیمولیشن ترمودینامیک دیتاسنتر و تجهیزات ماین کردن کوین، می توان مشکلات سیستم تهویه را به خوبی شناسایی کرد. همچنین امکان مشاهده مناطقی که جریان هوا در آن ها مناسب نیست وجود خواهد داشت. سیمولیشن انتقال حرارت سرور و ماینر کمک می کنم دمای هوا در نقاط مختلف نیز محاسبه گردد.

 

شبیه سازی انتقال حرارت دیتا سنتر

سیمولیشن تهویه سی اف دی اتاق سرور

شبیه سازی انتقال حرارت ماینینگ فارم

طراحی تهویه برای سوله ماینر

شرکت آراکو- محمد قربانعلی بیک

09124780268

02166129745

02166561974

www.araco.ir

Info@araco.ir

مقالات و لینک های مرتبط در مورد تهویه دیتا سنتر و ماینینگ روم

فیلم آشنایی با شبیه سازی تهویه دیتا سنتر، سیمولیشن هوا و انتقال حرارت اتاق سرور

روش خنک کردن ماینر هیدرو(آبی)

نظرات (۲)

سلام

آقای مهندس شما فقط شبیه سازی و سیمولیشن دیتا سنتر انجام میدید یا اگر ما اتاق سرور هم داشته باشیم برای خنک کاری میشه از شبیه سازی CFD استفاده کرد؟

یک سوال دیگه هم دارم که این سیمولیشن حرکت جریان هوا و شبیه سازی انتقال حرارت رک ها و تجهیزات شبکه و سرورها، با همدیگه انجام میشن یا دو شبییه سازی جدا هستن؟

مثلا اول باید مدلسازی حرکت هوا توی دیتا سنتر انجام بشه و بعدش سیمولیشن انتقال حرارت؟

پاسخ:
عرض سلام خدمت شما همراه گرامی
دوست عزیز ما برای اتاق سرور هم شبیه سازی و سیمولیشن CFD انجام می دهیم. البته هزینه شبیه سازی انتقال هوا و تهویه و خنک کاری اتاق سرور از دیتا سنتر کمتر هست.
در مورد سوال دوم شما باید خدمتتون عرض کنم سیمولیشن انتقال حرارت و تهویه HVAC و جریان هوا با همدیگر و در قالب یک سیمولیشن انجام می شود.

ما داریم یک سوله ماینینگ با مجوز احداث می کنیم. الان در قست چیدمان ماینرها و روش خنک کردن تجهیزات دچار مشکل شدیم. 

خواستم ببینم آیا شما با استفاده از آنالیز حرارت و ترمودینامیک می تونید به ما بگید از بین 2 حالت چیدن ماینرهامون، کدومش بهتره؟

و هزینه تقریبی شبیه سازی چند میشه؟

پاسخ:
وقتتون بخیر دوست عزیز
در مودر سوال اول باید عرض کنم که بله. شبیه سازی انتقال حرارت و سیمولیشن ترمودینامیک به شما کمک می کند تا بهترین حالت برای چیدن ماینر، با در نظر گرفتن فضای اطراف و ورودی و خروجی های هوا مشخص شود.(درب ها و پنجره های سوله)
هزینه سیمولیشن تهویه و جریان هوا در سوله ماینینگ کاملا به ابعاد و اندازه، تعداد دستگاه ها و شرایط محیط دارد. اگر تمایل داشتید می توانید با ما تماس بگیرید تا قیمت تقریبی شبیه سازی حرارت و دما برای مجموعه ماینیگ را خدمتتان عرض کنیم.
09124780268

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی