طراحی و شبیه سازی تهویه تونل، تهویه صنعتی و پارکینگ

سیمولیشن جریان هوا(CFD)، شبیه سازی آتش سوزی و دود با پایروسیم، فروش جت فن

طراحی و شبیه سازی تهویه تونل، تهویه صنعتی و پارکینگ

سیمولیشن جریان هوا(CFD)، شبیه سازی آتش سوزی و دود با پایروسیم، فروش جت فن

طراحی و شبیه سازی تهویه تونل، تهویه صنعتی و پارکینگ

طراحی تهویه تونل جاده ای با جت فن
طراحی و سیمولیشن تهویه تونل راه آهن
شبیه سازی تهویه تونل جاده ای و ریلی
شبیه سازی آتش سوزی و حریق در پارکینگ
طراحی تهویه پارکینگ با استفاده از جت فن
طراحی تهویه صنعتی و تهویه موضعی
فروش جت فن تونل و جت فن پارکینگ
شبیه سازی حریق و آتش با PyroSim
سیمولیشن و مدلسازی حرکت دود
مشاوره در زمینه انتخاب Jet fan
شبیه سازی جریان هوا CFD
طراحی تهویه زیرگذر

شماره تماس(قربانعلی بیک) : 09124780268
شماره تماس شرکت آراکو : 02166561974 - 02166129745

Tunnel ventilation design
Car park ventilation design
FDS and PyroSim simulations
HVAC CFD Simulation
Jet fan and Exhaust fan
00989124780268

  • ۱
  • ۰

سیمولیشن جریان هوا در برد الکتریکی

شاید کمتر کسی را بتوان پیدا کرد که در قرن 21 ام با محصولات و تجهیزاتی که در آن مدار یا برد الکترونیکی وجود دارد، سر و کار نداشته باشد. بسیاری از محصولات و تجهیزات اطراف ما، دارای پی سی بی(PCB( هستند. محصولاتی مانند گوشی تلفن همراه، مانیتور، تلویزیون، هود، یخچال، مودم و موارد بسیار دیگری که در زندگی روزمره ما تاثیر زیادی می گذارند. به همین دلیل تولید برد و مدار های الکتریکی(مدار ها و تجهیزات کنترلی، مخابراتی،موتورها، تجهیزات ذخیره سازی و ...) یکی از بخش های مهم صنایع امروزی است.

pcb CFD simulation

تصویر نمونه شبیه سازی جریان هوا و دما در برد الکتریکی

شبیه سازی دما و گرما در مدار و المان های برقی

در فرآیند طراحی و ساخت یک محصول دارای مدار الکتریکی، پس از طراحی مدار و اجزا الکترونیک، یکی از موارد مهم، طراحی و شبیه سازی انتقال حرارت و روش دفع گرما در برد یا PCB است. این نوع شبیه سازی ها کمک می کند تا با توجه به مشخصات قطعات و المانهای الکترونیک(آی سی، پردازنده، مقاومت، حافظه، خازن و ...) و با در نظر گرفتن دمای مناسب کارکرد قطعات و مدار، میزان دفع گرما و وضعیت جریان هوا در داخل برد یا تجهیز الکتریکی را مشاهده کنیم.

به این ترتیب با استفاده از نتیجه شبیه سازی حرارتی و جریان هوا در برد الکترونیکی، می توان پیش بینی های لازم برای جلوگیری از بالا رفتن بیش از حد دمای تجهیز و قطعات برد را در هنگام استفاده، انجام داد و روش مناسبی برای خنک کردن المان ها در نظر گرفت. 

سیمولیشن سی اف دی(CFD) بر روی پی سی بی و مدار

با انجام شبیه سازی انتقال حرارت و جریان هوا در PCB ها، قطعات و مجموعه های الکتریکی و الکترونیکی علاوه بر امکان بررسی منافذ ورود و خروج هوا، می توان نیاز به استفاده از فن را برای مجموعه مورد نظر آنالیز کرده و همچنین جانمایی و چیدمان قطعات را در پوسته برد الکتریکی بررسی کرد.

شبیه سازی انتقال حرارت در برد و مدار الکتریکی

سیمولیشن مسیر حرکت هوا و گرمای تولید شده در مدار الکترونیکی

یکی از کاربردهای دیگر شبیه سازی و سیمولیشن CFD در طراحی PCB و بردهای الکتریکی، بهینه کردن و اصلاح طرح ها و محصولات موجود می باشد. در این حالت و با توجه به توان تولیدی توسط المان های مختلف مدار و نیز هندسه و متریال بدنه دستگاه، می توان وضعیت تهویه را در داخل مجموعه الکتریکی مورد بررسی قرار داد و در صورت نیاز به تغییر در ساختار و جانمایی و یا ظرفیت فن، موارد را با استفاده از شبیه سازی و سیمولیشن انتقال حرارت چند حالته، تحلیل نمود.

در این خصوص باید توجه داشت سیمولیشن و تحلیل انتقال حرارت در PCB و برد الکترونیک، نیازمند تجربه مناسب در حوزه شبیه سازی و آشنایی با علم مکانیک سیالات است.

بهینه سازی و بررسی عملکرد هیت سینک

وظیفه Heat sink در مدار الکترونیکی انتقال حرارت قطعاتی مانند IC و CPU، به محیط است. این قطعات الکترونیک معمولا در هنگام پردازش حرارت زیادی تولید می کنند که تنها از طریق سطح المان دفع نمی شود و در صورت نداشتن هیت سینک دمای آن بسیار بالا می رود و ممکن است باعث سوختن آی سی شود. در وافع هیت سینک یک قطعه از جنس آلیاژ آلومینیوم یا مس است که با داشتن شبکه های مختلف و سطح تماس زیاد با هوا، به انتقال حرارت کمک می کند.

انتخاب نوع هیت سینک و شبیه سازی گرما و دما در آن یکی از انواع دیگر سیمولیشن در بردها است.

خروجی و نتیجه شبیه سازی انتقال حرارت و تهویه برد الکترونیک

PCB flow simulation -CFD results

نتیجه شبیه سازی سی اف دی و سیمولیشن تولید گرما و حرارت در برد و مدار الکتریکی معمولا به صورت پلات و نمودار دو بعدی و سه بعدی دما در نقاط مختلف، سرعت جریان هوا و یا فشار هوا قابل بررسی است. با استفاده از نمودار و نقشه حرارتی، می توان متوجه شد دمای کدام المان الکترونیکی بالاتر از حالت معمولی است. علاوه بر این اگر سرعت حرکت هوا در قسمتی از مدار الکتریکی کم باشد و انتقال حرارت به خوبی انجام نشود، باید در آن محل از فن یا هیت سینک(Heat sink) استفاده کرد.

شبیه سازی انتقال حرارت برد الکترونیک

شرکت آراکو - محمد قربانعلی بیک

شبیه سازی و سیمولیشن انتقال حرارت در PCB

شبیه سازی CFD جریان هوا در برد و مدار الکتریکی

سیمولیشن انتقال حرارت و نحوه حرکت جریان هوا در برد الکترونیک

طراحی تهویه صنعتی و شبیه سازی های سیالاتی

09124780268

02166561974

02166129745

www.araco.ir

info@araco.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی