طراحی و شبیه سازی تهویه تونل و تهویه صنعتیسیمولیشن جریان هوا(CFD)، شبیه سازی آتش سوزی و دود با پایروسیم، فروش جت فن
طراحی و شبیه سازی تهویه تونل و تهویه صنعتی
سیمولیشن جریان هوا(CFD)، شبیه سازی آتش سوزی و دود با پایروسیم، فروش جت فن
سلام خوش آمدید

بررسی وضعیت سیستم تهویه با Jet Fan در آتش سوزی

Parking ventilation using Jet fan - Fire condition

همانگونه که در مطالب پیشین بدان اشاره شد، تهویه پارکینگ به کمک جت فن یکی از روش های نسبتا جدید است که راندمان بهتری نسبت به روش تهویه پارکینگ از طریق کانال کشی دارد. شایان ذکر است طبق استاندارد ها و ضوابط وضع شده، غلظت آلاینده و گاز منو اکسید کربن CO تحت هیچ شرایطی نباید برای مدت بیش از 30 دقیقه به میزان 50 PPM برسد.

 

جهت مطالعه توضیحات تکمیلی در خصوص تهویه پارکینگ با  جت فن - Jetfan بر روی این نوشته کلیک نمائید.

 

یکی از بزرگترین مزایای روش تهویه پارکینگ با جت فن، قابلیت انعطاف آن در زمان بروز آتش سوزی و حریق است. بدین ترتیب در صورتیکه یک خودرو یا منبع حرارت دیگری در داخل پارکینگ دچار آتش سوزی شود، عملکرد جت فن ها باید در دو مرحله تعریف شود.

جت فن پارکینگ

مرحله اول - خروج افراد از داخل پارکینگ

در این مرحله جت فن ها باید به گونه ای عمل کند که دود ناشی از حریق به ارتفاع پایین نفوذ نکند و افراد حاضر در پایکینگ بتوانند در اسرع وقت از محوطه خارج شوند. با استفاده از سیستم کنترل مرکزی و سنسورهای دود، در این مرحله سرعت جت فن ها کنترل می شود تا دود دچار اغتشاش نشده و بیشترین زمان ممکن برای تخلیه اضطراری افراد از پارکینگ ایجاد گردد.

 

مرحله دوم - تخلیه مقدماتی دود پارکینگ

در این مرحله هدف اصل تخلیه حداکثری دود از نزدیکترین دریچه اگزاست-Exhaust است تا پرسنل آتش نشانی بتوانند به محل حریق نزدیک شده و آتش را اطفاء کنند.

بدین ترتیب جت فن های مورد استفاده در تهویه پارکینگ، باید بتوانند در دمای 400 و 300 درجه سانتیگراد و به مدت حداقل دو ساعت، با حداکثر توان کار کننددر این شرایط وضعیت سیستم کنترل جت فن ها نیز اهمیت ویژه ای خواهد داشت و سناریو اطفاء حریق از این طریق اعمال می گردد.

حریق و آتش سوزی خودرو در پارکینگ بسیار خطرناک است

برخی از الزامات آتش نشانی در خصوص بروز حریق در پارکینگ به شرح ذیل می باشد

- بنابر ضوابط و استانداردهای آتش نشانی، در صورتیکه مساحت هر طبقه پارکینگ از 2000 متر مربع یشتر باشد، هر طبقه باید توسط پرده و دیوار مانع حریق به گونه ای زون بندی یا حوزه بندی شود که مساحت هر Zone زیر 2000 متر باشد.

- پارکینگ های بیش از 4 طبقه باید دارای دیوارها و پرده ها جدا کننده حریق با مقاومت بیش از 2 ساعت در برابر آتش باشند. در غیر این صورت پرده ها و دیوارهای زون بندی با مقاومت یک ساعت در مقابل حریق نیز کافی است.

- تمام پارکینگ های طبقاتی باید دارای دو راه خروج باشند.

تهویه هوای داخل پارکینگ با جت فن چه فایده ای دارد

 

جهت دانلود استاندارد ها و ضوابط آتش نشانی در خصوص آتش سوزی و تهویه پارکینگ، تهویه تونل و تهویه صنعتی بر روی این نوشته کلیک نمائید.

 

Car park CFD، سیمولیشن جریان هوا در داخل طبقه های پارکینگ با جت فن

 

یکی از روشهای بررسی جانمایی صحیح جت فن ها در پارکینگ، استفاده از نرم افزار شبیه سازی آتش سوزی و حریق است. بدین ترتیب با کمک نرم افزارهایی مانند پایروسیم - PyroSim می توان نحوه گسترش حریق و حرکت دود را در پارکینگ مشاهده کرد. همچنین می توان با تعریف سناریو های مختلف، زمان فعال شدن جت فن ها و سایر تجهیزات تهویه را در شبیه سازی اعمال کرد.

در انیمیشن کم حجم زیر نمونه شبیه سازی و سیمولیشن رفتار دود در زمان آتش سوزی یک ماشین داخل پارکینگ نمایش داده شده است.

پروژه سیمولیشن آتش سوزی در پارکنیگ طبقاتی

پروژه پایروسیم برای شبیه سازی رفتار دود در پارکینگ

 

جهت مطالعه توضیحات تکمیلی در خصوص شبیه سازی آتش و دود با نرم افزار پایروسیم - PyroSim بر روی این نوشته کلیک نمائید.

 

 

طراحی تهویه پارکینگ با استفاده از جت فن Jet fan

شبیه سازی سیالاتی جریان هوا تهویه پارکینگ

شبیه سازی حریق و آتش سوزی در پارکینگ

تامین جت فن پارکینگ و فن های اگزاست و ساپلای - Supply and Exhaust fan

شرکت آراکو - محمد قربانعلی بیک

09124780268 

021-66129745

021-66561974 

www.araco.ir

Info@araco.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراحی و شبیه سازی تهویه تونل و تهویه صنعتی
طراحی تهویه تونل جاده ای با جت فن
طراحی و سیمولیشن تهویه تونل راه آهن
شبیه سازی تهویه تونل جاده ای و ریلی
شبیه سازی آتش سوزی و حریق در پارکینگ
طراحی تهویه پارکینگ با استفاده از جت فن
طراحی تهویه صنعتی و تهویه موضعی
فروش جت فن تونل و جت فن پارکینگ
شبیه سازی حریق و آتش با PyroSim
سیمولیشن و مدلسازی حرکت دود
مشاوره در زمینه انتخاب Jet fan
شبیه سازی جریان هوا CFD
طراحی تهویه زیرگذر

شماره تماس(قربانعلی بیک) : 09124780268
شماره تماس شرکت آراکو : 02166561974 - 02166129745

Tunnel ventilation design
Car park ventilation design
FDS and PyroSim simulations
HVAC CFD Simulation
Jet fan and Exhaust fan
00989124780268
پیوندهای روزانه